Kibuktak a boltok piszkos trükkjei, újabb és újabb cselekhez folyamodnak

10 hónap ezelőtt 13

Portfolio 2023. május 23. 19:24

Az online kiskereskedők számára jelentős kihívást jelentenek a visszatérítések, mivel hatással vannak a nyereségre, különösen az inflációs nyomás közepette. A kiskereskedők különböző stratégiákat alkalmaznak a visszaküldési arányok csökkentése érdekében, többek között díjat számítanak fel a visszaküldésért, ösztönzőket kínálnak a termékek megtartására, lerövidítik a visszaküldési határidőket - derül ki a WSJ riportjából

A lap szerint a cégek próbálják a visszatérítési kérelmek feldolgozásának hatékonyságát is. De a visszaküldéssel kapcsolatos magas költségek a kiskereskedők számára a nyereségességet a növekedéssel szemben előtérbe helyezni igyekvő kiskereskedők egyik központi kérdésévé váltak, különösen a tőke szűkülésével. Az ingyenes és gyors visszaküldéséről ismert Amazon mostanában az átlagosnál magasabb visszaküldési arányokat tesz közzé a termékek esetében, és díjat számít fel bizonyos UPS-en keresztül történő visszaárukért.

Az iparági felmérések szerint nem az Amazon az egyetlen, egyre több kiskereskedő számít fel díjat a visszaküldésért, és a vásárlók többsége az ingyenes visszaküldést részesíti előnyben, és esetleg elkerüli azokat a kiskereskedőket, amelyek díjat számítanak fel.

Egyes kiskereskedők arra bátorítják a vásárlókat, hogy tartsák meg a nem kívánt termékeket, míg mások előzetesen kedvezményeket kínálnak a megvásárolt termékek vissza nem viteléért cserébe. Ezek az intézkedések hatékonynak bizonyultak a visszaküldési arányok és a visszaküldési költségek csökkentésében.

Az online kiskereskedők technológiai megoldásokat is alkalmaznak a visszaküldési folyamatok egyszerűsítésére és a visszaküldött áruk gyors, újbóli forgalomba helyezésére. A sokat visszatérők azonosítására szolgáló szoftverek bevezetésével a kiskereskedők elkerülhetik a veszteséget okozó vásárlókat. Ezen erőfeszítések célja a készletszintek minimalizálása, a leértékelési arányok csökkentése és a teljes árhoz közelebbi áron történő értékesítésből származó bevétel maximalizálása.

Bár a világjárvány idején a visszavételi arányok a megnövekedett online vásárlás miatt megugrottak, a kiskereskedők aktívan foglalkoznak ezzel a kérdéssel a nyereségesség javítása érdekében. Az árképzési stratégiák, a működési fejlesztések és a vásárlói ösztönzők kombinációjának elfogadásával a kiskereskedők remélik, hogy mérsékelni tudják a visszáru pénzügyi hatását, és fenntartható növekedést érhetnek el az e-kereskedelmi szektorban.

Címlapkép: Getty Images.