A pályán három sikán segítségével lassítják a hosszú egyenesek között az autókat. Ez két dolgot jelent: sok rázóköves/padkás áthajtást és hirtelen irányváltásokat. Az előbbi puha futómű beállítást kíván meg, hogy minél jobban keresztül lehessen menni ezeken a padkákon, utóbbi pedig kemény futóművet, hogy minél dinamikusabban lehessen átterhelni egyik oldalról a másikra. Ez egy kompromisszumot kívánó beállítás. A hosszú egyenesek miatt alacsony légellenállású, így alacsony leszorítóerejű beállításra van szükség, míg a lassú hajtű kanyaroknál nagy leszorítóerő szükséges. Ez egy másik kompromisszumot igénylő beállítás, ahol nagy valószínűséggel a csapatok a közepes beállítást fogják választani. Érdekes lesz figyelni, hogy ki melyik szakaszon lesz gyorsabb: Bakuban is élesen elkülönültek azok az autók, amelyek a hosszú egyenesen voltak gyorsabbak és azok akik a technikás pályarészen.
A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia élete legjobb eredményét elérve, a hatodik helyről indulhat a kanadai versenyen. Az esős körülmények között már Mick édesapja is remekelt és úgy tűnik, hogy az alma nem esett mesze a fájától. Az alábbi felvételen az látható, ahogy Corinna Schumacher fiát köszönti a kvalifikáció után. Bárcsak Michael is itt lehetne...
Montreal a Forma 1-es naptárban a motorgyilkos jelzőt is megkapta, mert ezen a pályán három intenzív fékezési és kigyorsítási szakasz van: olyan hajtű kanyarok és sikánok, ahol az autók kb. 60 km/h-ra lassítanak. Féktávon az energia visszanyerő rendszer van nagy terhelésnek kitéve, hiszen intenzíven kell a megtermelt elektromos áramot visszatáplálni, míg kigyorsításon a teljes erőforrás - a belső égésű motor és az elektromos motorok is - maximumra van járatva. Így azok az autók mindenképp nagy előnyre tesznek szert, amelyeknek jók a gyorsítási tulajdonságaik.
A kétszeres spanyol világbajnok elképesztő időmérőn van túl, habár a pole-t nem tudta elvenni Verstappentől, Alonso így is fantasztikusan teljesített, amit mi sem támaszt jobban alá, hogy legutóbb tíz éve, 2012-ben, Hockenheimben rajtolhatott az első sorból.
2019 után végre jöhet újra a Kanadai Nagydíj! Vajon Fernando Alonso szombati időmérős remeklése csak pünkösdi királyság volt? Sergio Pérez és Charles Leclerc mennyire tud majd előre törni? Jelenthet bárki veszélyt Max Verstappen győzelmére? Tartsanak velünk, hamarosan kiderül.