Betett a januári incidens a Boeignek

1 hét ezelőtt 12

Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes.

8 százalékkal, 16,57 milliárd dollárra csökkent a Boeing bevétele az első negyedévben, ami az első visszaesés hét negyedév óta. A visszaesés a repülőgépgyártás lassulásával függ össze, miután az Alaskan Airlines egyik járatán még január elején bekövetkezett incidens hatására lassítania kellett a cégnek a gyártást.

A pénzégetés (cash burn) mértéke az első negyedévben 3,9 milliárd dollár volt, ami jelentős növekedést mutat az egy évvel korábbi 786 millió dolláros értékhez képest.

A Boeing szabad cash flow felhasználása márciusban a 4 és 4,5 milliárd dollár közötti tartományba esett, amely magasabb az előzőleg januárban tervezettnél. Ez a változás a vállalat által tapasztalt válság miatt következett be, ami a cég vezetőségének átalakítását is eredményezte.

Az Alaska Airlines egyik repülőgépének január 5-i balesete után a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) korlátozásokat vezetett be a Boeing legnagyobb forgalmú 737 MAX típusú repülőgépeinek gyártására. Az FAA emellett arra is kérte a vállalatot, hogy dolgozzon ki egy átfogó tervet a minőségellenőrzési problémák kezelésére.

Dave Calhoun vezérigazgató egy, az alkalmazottakhoz írt levelében hangsúlyozta, hogy a cég nehéz időszakon megy keresztül. Kiemelte továbbá, hogy prioritást élvez a minőség és biztonság javítása. Calhoun azt is megjegyezte, hogy év végére jelentős mennyiségű 737-es és 787-es típusú repülőgépet fognak leszállítani, emellett védelmi üzletáguk teljesítményjavulását is kiemelte.

A gyári ellenőrzéseket fokozó amerikai szabályozó hatóságok döntése nyomán meredeken visszaesett a 737 MAX gyártása. Elemzők szerint ez késedelmet okozhat a Boeing pénzügyi és termelési céljainak elérésében.

A vállalat arra számít, hogy nagytestű repülőgépeinek gyártása és kiszállítása lassabban fog növekedni beszállítóik néhány kulcsfontosságú alkatrész hiányából adódóan. Ennek ellenére azonban az új repülőgépek iránt továbbra is erős kereslet mutatkozik.

A márciusig tartó negyedévben összesen 67 darab 737-es típusú repülőgépet szállítottak le, ami 41 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az egy részvényre jutó korrigált veszteség ebben az időszakban 1,13 dollár volt, ami alacsonyabb volt az előző év első negyedévében elért 1,27 dolláros értékhez képest.

A Boeing árfolyama idén 32,8 százalékos mínuszban van.

Részvénykereskedés, hosszabb távú befektetési portfóliók vagy nyugdíjportfóliók kialakítása a Portfolio Trader segítségével.

Címlapkép forrása: Shutterstock