Elérkezett a lakásbiztosítási kampány hajrája, egyre többen váltanak biztosítást

1 hónap ezelőtt 20

Az MNB március 17-ei adatai szerint 100 ezer szerződéskötést hozott az idén először meghirdetett márciusi lakásbiztosítási kampány első „félideje”, további 61 ezren pedig átdolgozták meglévő lakásbiztosításukat.

A Netrisk saját, szerdán reggel közölt adatai szerint tovább emelkedett az aktivitás: a lakásbiztosítási kampány harmadik hetében 19 százalékkal nőtt az új kötések száma az egy héttel korábbihoz képest. A legtöbb új szerződést a KÖBE, a Genertel, a Groupama, és a K&H-nál kötötték, míg a legnagyobb növekedést a portfolión belül a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali és a K&H érte el náluk.

A piacvezető online alkusznál történt kötések esetében közel 35 ezer forint az átlagdíj, a garzonlakások esetében alig több mint 15 ezer forint ez, míg a másik végletet 150-300 négyzetméteres családi házak több mint 53 ezer forintos díja jelenti.

A márciusi kampányban Budapesten belül a XIV., a XIII. és a XI. kerület a “legaktívabb”, a vidéki nagyvárosok közül Debrecen, lakosságarányosan pedig Székesfehérváré az első hely náluk.

Besnyő Márton ügyvezető igazgató beszélt arról is, hogy az alapbiztosítások mellé sokan kötnek különböző kiegészítő szolgáltatásokat. Ezek közül a legnépszerűbbek az ablak- és tetőbeázásra, elfolyt víz költségének megtérítésére, duguláselhárításra, klímaberendezésekre és a besurranó tolvajok okozta károkra szólnak.

A lakásbiztosítási kampány számai március 17-éig
  Darabszám
Teljes aktivitás                                        160 939
Bruttó értékesítés                                           99 788
Törlés -                                        63 664
Nettó egyenleg                                           36 124
Átdolgozás                                           61 151
Forrás: MNB, Portfolio  

Címlapkép forrása: Getty Images