Felrobbant a Spotify árfolyama

1 hét ezelőtt 8

Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes.

A Spotify évek óta akciókkal, valamint a podcastok és a hangoskönyvek felé való elmozdulással növeli felhasználói bázisát. Tavaly óta azonban elkezdte csökkenteni a költségeket, többek között elbocsátások és a marketingköltségvetés csökkentése révén, hogy növelje a marzsokat és a nyereséget.

Az év során visszaállítunk néhány marketingkiadást. Továbbra is növekedést szeretnénk elérni, és úgy láttuk, hogy néhány területen talán egy kicsit túlságosan is visszavettünk

- mondta Daniel Ek vezérigazgató egy interjúban.

A költségcsökkentési intézkedések mindenesetre meghozták az eredményüket, hiszen a bruttó marzs a negyedévben 27,6 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 25,2 százalékról, amihez részben a podcast-üzletág nyeresége járult hozzá. A Spotify több mint egymilliárd eurót fektetett be podcast-üzletágának kiépítésébe, többek között több százmilliót költött olyan népszerű műsorokra, mint a "The Joe Rogan Experience".

Ez (a podcasting) tavaly húzós volt. Most viszont egy újabb profitközpontot jelent számunkra

- mondta Ek.

A vállalat negyedéves bevétele 20 százalékkal 3,64 milliárd euróra nőtt, ami felülmúlta a 3,61 milliárd eurós elemzői várakozást. A Spotify a bevételek növelése érdekében emelte az árakat, és különböző előfizetési tervekkel kísérletezett.

Egy csak zenét tartalmazó csomagot is be fogunk vezetni azoknak a fogyasztóknak, akiket csak a zenei oldal érdekel

- mondta Ek.

A vállalat részvényenként 97 centes eredményt jelentett, míg az elemzők 65 centet vártak.

Az első negyedévben a havi aktív felhasználók száma (MAU) 19 százalékkal 615 millióra nőtt, de elmaradt a Spotify saját előrejelzésétől és az elemzők 618 millióra vonatkozó medián becslésétől - ezt a vállalat a marketingtevékenység visszafogásával magyarázta.

A cég a második negyedévre 631 millió MAU-t prognosztizált, ami az LSEG IBES adatai szerint az elemzők 636,3 milliós becslése alatt van.

A prémium előfizetők száma 14 százalékkal 239 millióra nőtt, ami megegyezett az elemzői várakozásokkal.

A Spotify részvényeinek árfolyam kezdetben esni kezdett az eredmények megjelenése után, viszont hamar fordulat következett be és jelenleg 13 százalékos pluszban van a jegyzés.

Forrás: Reuters

Címlapkép forrása: Silas Stein/picture alliance via Getty Images