Hivatalos: tömegeket mozgatott meg a lakásbiztosítási kampány, itt vannak az MNB friss számai

1 hónap ezelőtt 15

Indul az MNB Lakásbiztosítás-indexe

Kandrács Csaba alelnök a sajtótájékoztatón elmondta: támogató felügyeletként kívánnak részt venni a biztosítási szektor folyamataiban. A lanyha versenyt és magas piaci koncentrációt mutató lakásbiztosítási szegmenst már évek óta figyelemmel követik, és kiemelt céllá vált az ügyfélérték növelése. E részpiac fejlesztését szolgálta katalizátorként a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) 2020-as jegybanki bevezetése, ezt segíti a márciusi lakásbiztosítási kampány meghirdetése is,

a legújabb lépést pedig a Lakásbiztosítás-index bevezetése jelenti, amely a díjak alakulásának nyomonkövetésén keresztül további növelheti a fogyasztók pénzügyi tudatosságát.

Nagy Koppány igazgató ismertette: számos kiegészítő adatot tartalmaz az index a már évek óta működő kgfb-indexhez hasonlóan. 2022 negyedik negyedévével indul az index, a legutóbbi adatok szerint pedig 56 ezer forint az átlagdíj a piacon. A budapesti és a vidéki átlagdíjak között nem volt jelentős eltérés, mindkettő nagyjából 18%-kal emelkedett tavaly. Az átlagos biztosított négyzetméterár Budapesten 559 ezer, vidéken 410 ezer forint volt.

Az MFO-termékek 9,5%-kal olcsóbbak voltak (51 ezer forint), viszont a károkra 19%-kal többet fizettek ki, ezek alapján több mint 30%-kal magasabb ügyfélértéket képviseltek a nem MFO-termékekhez képest. A rögzített biztosítási összeg melletti átlagdíj az MFO esetében már mint 20%-kal kedvezőbb az ügyfelek számára. A kampány különösen alkalmas arra, hogy a még védelmet nem élvező lakásokat is bevonják, és látszik az is, hogy a piaci szereplők elkezdtek az MFO-hoz hasonló terméket kínálni saját termékeik között is.

A lakásbiztosítási kampány számai

Rendelkezésre állnak az április 2-áig tartó felmondási időszak eddigi számai, ezek alapján nem a kampányszkeptikusoknak lett igazuk – fogalmazott Kandrács Csaba. Ismertette:

  • 100 ezer új szerződést kötöttek az ügyfelek a kampány első felében, további 61 ezren pedig átdolgozták meglévő szerződésüket egy olcsóbbra és/vagy magasabb minőségűre,
  • a mostani várakozás alapján ez az összesen 160 ezres szám 230 ezer fölé emelkedhet a kampány végére,

Kifejezetten élénk a verseny, a kihívók aktívak, de az MNB tovább szeretné fejleszteni a kampányt, hiszen minden év márciusában lesz ilyen.

Nagy Koppány igazgató a kampány március 17-ei adatiról az alábbi táblázatban szereplőket ismertette. Azt is elmondta, hogy az MFO aránya az új szerzésekben 22%-ra emelkedett a kampányban, ami duplázódást jelent. Kérdésre válaszolva elmondta: a kampányban kialakuló díjakról egyelőre nincsenek adataik, ezeket a későbbi kiértékelés során fogják elemezni.

A lakásbiztosítási kampány számai március 20-áig
  Darabszám
Teljes aktivitás                                        160 939
Bruttó értékesítés                                           99 788
Törlés -                                        63 664
Nettó egyenleg                                           36 124
Átdolgozás                                           61 151
Forrás: MNB, Portfolio  

A kampány során az MNB innovatív eszközöket vetett be, ilyen a

  • heti kétszeri adatszolgáltatás,
  • online kalkulációk mérése,
  • próbavásárlások,
  • gyors visszajelzések, levélküldések a piaci szereplőknek.

Címlapkép forrása: Shutterstock