Idén már megelőzheti a streaming a hagyományos tévé-előfizetéseket

1 hónap ezelőtt 6

A The Hollywood Reporter szerint nagy változás állhat be a televíziózás történelmében 2024-ben: az előrejelzések szerint a streamingszolgáltatások idén megelőzik a hagyományos fizetős tévé-előfizetéseket, és elérik a 17,3 milliárd dolláros (nagyjából 6205 milliárd forint) bevételt - írja az Origo.

A növekedés nem feltétlenül a több előfizetőnek, hanem a szolgáltatási árak emelkedésének és a több hirdetésnek köszönhető.

A streaming-platformok igen nagy húzóerővel rendelkező címeket termeltek ki az elmúlt években, például a Netflix gondozásában készült Stranger Things és a szintén nagy sikert arató Wednesday. Az HBO is növelte követőtáborát a Trónok Harcával és a Last of Us-szal, az Amazon Prime Video a The Boys-zal tartja izgalomban nézőit, a Disney+ pedig az egyre sűrűbben érkező Star Wars és Marvel tartalmakkal.

Az Ampere Analysis által kiadott jelentés szerint a streamingszolgáltatások 2024-ben vélhetően mérföldkőhöz érkeznek, és megelőzik a rendszeres tévé-előfizetéseket.

A lap azt írja, a negyedéves előrejelzések alapján a streamingszolgáltatások összesen 17,3 milliárd dollár bevételt fognak hozni 2024 harmadik negyedévében, ami meghaladja az Egyesült Államokban a fizetős televíziózás 16,7 milliárd dolláros (nagyjából 5989 milliárd forint) előrejelzését. A Screen Rant értesülése szerint szintén ez a jelentés azt jósolja, hogy a fizetős televíziózás bevételi értéke 2028-ra a 2017-es érték felére fog csökkenni.

A streamingen belül a sportesemények új piacnak számítanak, ezért a Disney, a Fox és a Warner Bros összefog a sportstreaming területén. A három nagyvállalat nemrég

azzal az ajánlattal állt elő, hogy közös streamingszolgáltatást indítanak 2024 őszén, amelyben a profi sportligáktól kezdve az egyetemi mérkőzésekig közvetítenek sporteseményeket.

Azonban a streaming az összeállítás szerint nemcsak a televíziót, hanem a mozikat is szorongatja. A koronavírus-járvány felgyorsított bizonyos trendeket, és bár a hazai filmforgalmazók elégedettek voltak a 2023-as látogatószámmal és jegyárbevétellel, a mozik nehezen kelnek versenyre a kedvező havidíjas streaming-csomagokkal.