Legendás Iljusin állt újra munkába, kitalálja, hogy hol?

4 hónap ezelőtt 18

A Cubana de Aviación az elmúlt években komoly kapacitásproblémákkal küszködött, flottája ugyanis vészesen megfogyatkozott, a gépek többsége karbantartásra várva parkol a havannai Jose Marti nemzetközi repülőtéren. Az Il–96-300 visszatérése azonban egyből megkétszerezte a kubai légitársaság aktív férőhelyeinek számát: az utóbbi időkben ugyanis mindössze két, a belföldi forgalmat lebonyolító ATR és egy Tupoljev Tu–204-es repképes - írja az iho.hu.

A szaklap szerint a 312 férőhelyes repülő visszatérése egyértelműen diadalmas pillanatnak tekinthető az üzemeltető szempontjából. Eddig ugyanis nem érte meg használni ezeket a gépeket, de az Oroszországra kivetett szankciók az Il–96 előnyére változtatták meg a matematikát.

Miután a pótalkatrészek beszerzésének és a megfelelő karbantartás elvégzésének nehézségei miatt az orosz repülőgép-üzemeltetőknek gondjai támadtak a nyugati gyártású repülőgépeik üzemeltetésével, Oroszország újra gyártja ezeket a repülőket. A folyamat részeként Oroszország november 1-jén bejelentette az Il–96 legújabb változatának, az Il–96-400M első repülését.

Az Il–96-asokból eddig összesen 19 készült, oroszországi légitársaságok tizenötöt üzemeltetnek. A putyini, elnöki különgépek az Il–96-300PU típusjelet kapták.

Fotó: wikipedia.