Megszólalt a Magyar Posta – ezt mindenkinek tudnia kell mostantól, ha az internetről rendel

2 hónap ezelőtt 9

Az internetes kereskedők közül többen hátrányosnak érzik azt a kormányrendeletet, amely szerint webshopoknak március 28-tól fel kell tüntetniük a rendelt áru lehetséges kiszállítói között a Magyar Postát, amelynek ez a változás pluszmunkával járó, egyben visszautasíthatatlan feladatot is jelent. A vg.hu a részletekről kérdezte az állami társaságot.

A válaszból kiderült, hogy a kormány az év végén arról döntött, hogy a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozásoknak biztosítaniuk szükséges a Magyar Posta – mint állami, egyetemes szolgáltató – csomagküldő szolgáltatásait a honlapjukon. Ezzel a Magyar Posta feladatot, minden hazai település lakója pedig lehetőséget kapott arra, hogy a csomagküldő szolgáltatást igénybe vegye, mert az állami társaság más piaci cégekkel ellentétben nem válogathat, hogy honnan hová szállít.

A webshopoknak mindössze fel kell tüntetniük a weboldalukon azt a lehetőséget, hogy az állampolgár igénye esetén az általa rendelt árut a Magyar Posta szállítsa ki hozzá, a társaság azonos csomagkézbesítési díjakat kínál minden kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozásnak. A díjak igénybevételéhez nem kell egyedi szerződést kötni, regisztráció azonban szükséges a szolgáltatásnyújtás adminisztrációjához.

Ezek az általános, darabonkénti bruttó díjak a következők:

  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: 990 forint
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0–10 kilogrammig 1990 forint
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10–20 kilogrammig 2990 forint
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20–40 kilogrammig 5990 forint

Szerződő üzleti partnereinek a postai szolgáltatáshoz kapcsolódó többletszolgáltatásokat kedvezőbb áron nyújt, továbbá a megrendelt értékesített termékek háznál történő átvétele is lehetséges. Az egyedi szerződéses ár függ a webshop által vállalt feladási mennyiségtől, míg az ÁSZF szerinti kedvezményes árra nincs elvárt feladási volumen, akár egy darab csomag feladása is kezdeményezhető az arra jogosult piaci szereplőnek. Az egyedi szerződéskötési igényt a posta minden esetben elbírálja, és a vállalt küldeményfeladási volumen alapján ad árajánlatot a webshopnak.