Napokkal a csőd előtt még milliókkal húzta le az ügyfeleit egy magyar utazási iroda

3 hét ezelőtt 17

[sz]Maier Vilmos, képünk illusztráció, fotó: Unsplash/Ishan @seefromthesky[sz]

Másfél évvel a Lagun Travel csődje után is futnak a pénzük után az utazási iroda ügyfelei, írja a Blikk. Az egzotikus utakat kínáló iroda 2022. augusztus 25-én jelentett csődöt, ami előtt nem sokkal fizetett be egy tíznapos, Maldív-szigeteki vakációra Herenik Olivér, aki a párját szerette volna meglepni a különleges úttal.

„Augusztus 8-án rendeltük meg az utat, ami 1890 euró, körülbelül 740 ezer forint lett volna fejenként, de mivel egy összegben fizettünk, kaptunk 500 euró, vagyis 195 ezer forint kedvezményt, ami azért elég jelentős árengedmény. A csődről a hírekből értesültem, talán ez volt az a pont, amikor rádöbbentem, csúnyán átvertek minket. Összesen 3280 eurót, azaz több, mint 1 millió 200 ezer forintot buktunk el. Természetesen írtunk az irodának levelet, az egymondatos válaszban megerősítette számunkra, hogy valóban becsődölt, és hogy a kártérítés ügyében később felveszi valamelyik munkatárs velünk a kapcsolatot. Aztán eltűntek…”

Zsuzsa korábban többször is utazott már a Lagunnal, de soha nem volt semmi gond. Ezért is érte hidegzuhanyként a csőd híre.

„Ez lett volna a harmadik utunk velük, másfél éven belül, mi is a Maldív-szigetekre utaztunk volna. A csőd előtt két nappal még fogadták a lányom 200 ezer forintos előlegét, mi pedig 2,4 millió forintot fizettünk ki. Azt gondolom, hogy a tulajdonosok láthatták előre, hogy baj lesz, az alkalmazottaknak egyik percről a másikra mondtak fel. A pénzt a Takarékszövetkezeten keresztül kellett befizetni, de a megadott számlaszám nem is az utazási irodáé volt. A tiszteletbeli konzullal is többen beszéltek, de kitérő választ adott, hogy miképpen tudnának segíteni. Többen hosszú évekig gyűjtögettek erre az útra, elszomorító, hogy sokak álmából végül nem lett semmi.”

Olivéren és Zsuzsán kívül 40-45 ember harcol még a pénzéért. Dr. Gaál Márton ügyvéd a károsultak közel felével foglalkozik.

„Az ügyfeleim esetében utazási szerződésenként 600 ezer és közel 5 millió forint körüli összegekről van szó, természetesen ez változó, aszerint, hogy milyen csomagot választottak és milyen hosszú útra fizettek be. Az átlagos kár 1,5-2,5 millió forint között mozog. Az ügy a napokban átkerült a Budapesti Rendőr-főkapitányságról a XIII. kerületi kapitányságra, ahol elkezdtek kiemelten foglalkozni vele. Hogy eddig mi történt, azt nem tudom. Az elmúlt másfél év alatt nagyjából nyolcvan-száz alkalommal hívtam a rendőrséget, hogy érdeklődjek, de nem reagált senki. Tudomásom szerint nem jutottak el odáig, hogy gyanúsítottakat hallgassanak ki az ügyben, még úgy sem, hogy megadtam nekik az iroda tulajdonosainak a nevét, és ha jól emlékszem, a volt könyvelőt is megjelöltem.”

A lap megkereste a rendőrséget is, ahonnan azt a választ kapták, hogy „a BRFK csalás bűntett gyanúja miatt folytat nyomozást, gyanúsítotti kihallgatás nem történt. Az eljárásban a nyomozó hatóság ez idáig 45 tanút hallgatott ki”.

[kapcsolodo]videoban-mutattak-meg-ordog-noraek-milyen-luxusvillaban-nyaraltak-a-maldiv-szigeteken/[kapcsolodo]