Óriási pofont kapott a Facebook anyavállalata

1 hét ezelőtt 7

A negyedév főbb számai:

  • A Meta alkalmazáscsalád naponta aktív felhasználóinak száma 3,24 milliárd fő volt átlagosan márciusban, ami 7 százalékos növekedés év/év alapon.
  • A hirdetések elérése 20 százalékkal ugrott meg, az egy hirdetésre jutó átlagár pedig 6 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedévhez képest.
  • 36,5 milliárd dollár bevétellel zárta az idei január-márciusi időszakot a Meta, ami 27 százalékos növekedés, és meghaladta az elemzői várakozásokat, a konszenzus ugyanis 36,2 milliárd dollár volt.
  • A hirdetési üzletág egyrészt a gazdaság stabilizálódásából profitál, másrészt abból, hogy a kínai diszkont webáruházak, mint a Temu és a Shein gőzerővel költenek hirdetésekre a Facebook és az Instagram felületén, hogy minél szélesebb körben érjenek el felhasználókat. A leggyorsabban növekvő régió az Ázsia-csendes-óceáni térség volt a negyedévben, ahol 41 százalékkal emelkedtek a bevételek.
  • A negyedéves működési eredmény 13,8 milliárd dollárra rúgott, ami 91 százalékos növekedés az egy évvel ezelőtti szintről, és 38 százalékos működési eredményszintet jelent.
  • Nettó eredménye 12,4 milliárd dollárt tett ki, egy részvényre jutó eredménye pedig 4,71 dollárt, szemben az egy évvel korábbi 2,2 dollárral. Az elemzői várakozás 4,32 dollár volt, így ez is kellemes meglepetést okozott.
  • Az, hogy a bevételnél nagyobb mértékben nőtt az eredmény, részben annak köszönhető, hogy az értékesítési és marketing költségek 16 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbi szintről.
  • Az alkalmazotti létszám 10 százalékkal csökkent egy év alatt az elbocsátásokat követően, 69 329 főre.
  • A negyedévet 58,1 milliárd dolláros készpénzállománnyal zárta a Meta, a szabad cash flow 12,5 milliárd dollár volt a január-márciusi időszakban.

A folyó negyedévre 36,5-39,0 milliárd dollár közötti bevételt vár a menedzsment, aminek középértéke 18 százalékos növekedést jelentene 2023 második negyedévéhez képest.

Az előrejelzés mégis csalódást okozott, ugyanis kissé a sáv közepe 37,75 milliárd dollár, ami némileg elmarad az elemzői várakozásoktól, a konszenzus ugyanis 38,3 milliárd dollár. A várakozások felfokozottak voltak, ami abból is látszott, hogy a papírok árfolyama tavaly megháromszorozódott, idén pedig több mint 40 százalékot emelkedett. A ralit akkor az indította el, hogy 2023 februárjában meghirdette a „hatékonyság évét” a Meta, azt ígérve, hogy visszavágják a szükségtelen projekteket.

A konszenzust felülmúló számok ellenére nem fogadták jól a negyedéves gyorsjelentést a befektetők, a zárás utáni kereskedésben valóságos mélyrepülésbe kezdett a Meta részvényeinek árfolyama, és tovább esett a papír, miután Mark Zuckerberg beszélni kezdett a negyedéves eredményeket bemutató konferenciahíváson. A cégvezető kiemelte a beruházásokat, például a kiterjesztett valóság/virtuális valóság területén, hozzátéve, hogy egyelőre ezek csak égetik a készpénzt.

A „Reality Labs” üzletág 440 millió dolláros bevétellel zárta a negyedévet és 3,85 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el, ezzel 2020 vége óta már összesen 45 milliárd dolláros veszteséget halmozott fel.

Azt is közölte Zuckerberg, hogy a mesterséges intelligencia-befektetéseket növeli a vállalat.

A Meta részvényei a negyedéves számokat követően 15 százalékot zuhantak a zárás utáni kereskedésben.

Címlapkép forrása: Shutterstock