Összekapott a Ryanair az online utazási irodákkal, sokan már nem forgalmazzák a járatait

4 hónap ezelőtt 16

Portfolio 2024. január 03. 10:20

A jogi és szabályozási nyomásra több online utazási iroda december elején beszüntette a Ryanair járatainak értékesítését. A fejlemény ellenére a Ryanair nem számol jelentős hatással az egész éves nyereséget tekintve. A légitársaság szerint az online utazási irodák döntése a nemzeti fogyasztóvédelmi ügynökségek nyomására, a Ryanair által bevezetett új ügyfél-ellenőrzési intézkedésekre, illetve az ír legfelsőbb bíróság közelmúltbeli, web scrapinggel kapcsolatos döntésére adott reakcióra vezethető vissza.

A Ryanair részvényeinek árfolyama 3 százalékot esett.

A Ryanair, amely az utasszámot tekintve Európa legnagyobb légitársasága címet viseli, üdvözölte az olyan online utazási irodák, mint a Booking.com, a Kiwi és a Kayak lépését. Az elmúlt években a Ryanair számos jogi eljárást kezdeményezett az online utazási irodák ellen, arra hivatkozva, hogy egyesek extra díjakat vetnek ki és akadályozzák az ügyfelekkel való kommunikációt.

A Ryanair azonban megjegyezte, hogy "őszinte/átlátható online utazási irodák, mint például a Google Flights", amelyek nem tartalmaznak rejtett felárat, továbbra is kínálják járatait. A Booking Holdings, a Booking.com és a Kayak üzemeltetője, valamint a Kiwi.com nem reagált a Reuters megkeresésére.

A Ryanair arra számít, hogy a lépés miatt decemberben és januárban járatonként 1-2 százalékal nő az üres helyek száma. Ugyanakkor nem vár jelentős hatást az egész éves forgalmi volumen vagy az egész évre vonatkozó adózás utáni profit tekintetében. A légitársaság jelentése szerint decemberben az egy járatra jutó átlagos üres ülőhelyek száma 9 százalékra emelkedett a tavalyi év azonos hónapjában mért 8 százalékról.

A gázai konfliktus miatti több mint 900 járattörlés ellenére a Ryanair decemberben 12,5 millió utast tudott szállítani, ami 9 százalékos növekedést jelent 2022 decemberéhez képest.

Címlapkép forrása: Shutterstock