Rókusfalvy Pál: van néhány magyar szőlőfajta, amely kitörési pont lehet a nemzetközi piacokon

1 hét ezelőtt 7

Vasárnap kezdődött Magyarország legnagyobb nemzetközi borszakmai találkozója, melyre 100 olyan véleményformáló, Master of Wine, Master Sommelier, influenszer, buyer érkezett, aki a világban "értelmezni" és eladni tudja a magyar borokat – mondta az InfoRádióban Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Hozzátette: az általuk detektált öt (elsődleges és másodlagos) célpiacról hívták ezeket a szakembereket, akikhez elhozták a körülbelül 100, legfontosabb exportlehetőségekkel rendelkező magyar borászatot.

A vendégek mintegy 400 különböző tételt, különböző fajta borokat kóstoltak meg.

"A mi feladatunk az, hogy ezeket a magyar borokat minél értékesebben el tudjuk adni a világban a megfelelő piacainkon" – fogalmazta meg a szakember.

Az új világi borok "támadják Európát", elárasztják az európai piacot, amelyek nehezítik a hazai borok külföldi értékesítését. Rókusfalvy Pál szerint jók a magyar borok esélyei, de strukturáltan kell dolgozniuk, szem előtt tartva, hogy mit szeretnének elérni. Meg kell találniuk a hatékony módokat arra, hogy a magyar borok láthatóvá váljanak ezen a piacon.

"A saját márka felépítése a legfontosabb.

A Kárpát-medence sokszínűsége kommunikációs szempontból nem a legszerencsésebb, de vannak olyan fajtáink, amelyek a világban nagyon érdekesek.

Ilyen a kékfrankos, amely a hazai ültetvények 20 százalékán van jelen, ilyen a furmint, amelyről már régóta beszélnek a világban, illetve hozzánk kötődik a kadarka mint fajta. Ezeket a fajtákat tudjuk megjeleníteni. Nagyon jók vagyunk a világban a vulkanikus borok tekintetében – a vulkanikus talajok itt nagyon komoly minőséget tudnak biztosítani" – sorolta a kormánybiztos.

Ma már a boreladás nem feltétlen csak az importőrökön, a disztribútorokon keresztül működik. Ázsiában és az amerikai piacon is észrevehető, hogy az influenszerek, az online világ átvette az értékesítési feladatokat – emelte még ki.

Az elmúlt 30 év legnagyobb problémája azonban az, hogy itthon a szőlő hazai felvásárlási ára nagyon alacsony maradt, így sokan felhagynak a termesztésével.

(A teljes interjút alább meghallgathatják.)