Vége lehet a Google információs egyeduralmának a Z generációval?

3 hét ezelőtt 21

Az amerikai 18-24 éveseknek már csak a 46 százaléka a fordul Google-höz, ha információra éhes, miközben a 25-39 éveseknél ugyanez az arány 58 százalék - írja az YPulse ifjúságkutató intézetnek az Axios cikkében közölt adatai alapján a Telex.

A Z generáció képviselőinek 21 százaléka a TikTok-on, míg 5 százalékuk a YouTube-on kezdi a keresgélést.

A kutatás feltárja, hogy az Y generációval szemben, akik számára teljesen egyértelmű volt, hogy böngészőből megnyitott keresőmotorokat, többnyire Google-t használ, ha ki akar deríteni valamit, a fiatalabbaknál megtörik a legnagyobb kereső monopóliuma.

Mint írják, mindez egyelőre még nem veszélyezteti a legnépszerűbb keresőt tulajdonló Alphabetet, ha viszont folytatódik a trend, az idővel komoly fejfájást okozhat a tech-óriásnak, amely bevételei nagy részét a keresési találatokhoz kapcsolt hirdetésekből keresi.

Többek között ez maga a probléma egyik gyökere, ami miatt a fiatalok egyre kevésbé használják a Google-t:

a sok szponzorált találat miatt úgy értékelik, nem olyan hitelesek a kereső által kidobott információk, mint amiket a közösségi médiában lehet találni.

Az YPulse tartalomért felelős vezetője, MaryLeigh Bliss az okok között azt is megemlítette az Axiosnak, hogy a közösségi platformok a barátokkal és családdal való kapcsolattartás helyei helyett ma már inkább információ szupersztrádák.

A lap azt írja, a Google-lel való általános elégedettség általánosan csökkent az utóbbi években, nem csak a fiatalok körében, ugyanis elszaporodtak a nem jó minőségű, de profin keresőoptimalizált találatok. Szakértők szerint a generatív MI-k (mint a ChatGPT) használatának elterjedése tovább ront majd a helyzeten, mert megsokszorozza az interneten fellelhető spam és megbízhatatlan, irreleváns tartalmak mennyiségét.

Az Alphabet érzékeli ezeket a változásokat, ezért is igyekszik új funkciókat bevezetni, például, hogy releváns fórumokról is betesz hozzászólásokat a találati listába. Ezen felül mesterséges intelligencia-alapú eszközökkel igyekeznek bővíteni a Google-t, aminek a fiatal felhasználók közt a legjobb a fogadtatása.