Yettel: erős a verseny a három nagy szereplő között a magyar távközlési piacon

2 hét ezelőtt 13

A profit főleg a finanszírozási költségek emelkedése miatt mutat enyhe csökkenést - mondta, hozzátéve, hogy a végleges számokat májusban publikálják majd.

Igor Prerovsky, a Yettel Magyarország vezérigazgatója hozzátette: idén lezárul a hálózatfejlesztési programjuk, amelyre több tízmilliárd forintot fordítottak. A Yettel fokozatosan bővülő 5G-hálózatán jelenleg országosan több mint 700 bázisállomáson érhető el az 5G mobiltechnológia, és mára a mobilinternet-forgalom mintegy 15 százaléka ezen a technológián zajlik. Az 5G bázisállomások száma év végére eléri az ezret - jelezte.

Kitért arra, hogy az adatforgalom évről-évre nő, a legutóbbi két-három évben átlagosan évi 80 százalékos növekedést mértek, a hanghívásokban közben egyszámjegyű növekedést értek el.

A piaci verseny Magyarországon erős a három nagy szereplő között a a Yettel vezetői szerint. A hazai mobilhasználati trendeket a vezérigazgató szerint egyértelműen az adathasználati igény növekedése határozza meg, ennek az igénynek a kiszolgálására fókuszálnak a jövőben is.

A Yettel 2022 óta a magyar, bolgár és szerb ügyfelek számára bevezetett, a cseh székhelyű PPF Telecom Group új távközlési márkája. A PPF Telecom Group a kelet-közép-európai régió egyik vezető távközlési szolgáltatója, amely magában foglalja a Yettel távközlési vállalatot és a CETIN távközlési infrastruktúra vállalatot. Tavaly ősszel kiszivárogtak olyan hírek, miszerint a PPF Telecom Group többségi tulajdonosává válhat az egyesület arab emírségbeli e&-csoport, erről Igor Prerovsky tegnap annyit mondott, hogy egyelőre nincs változás, a tranzakció nem zárult leírja az Index.

Címlapkép forrása: MTI Fotó/Róka Dániel