Az oroszok akarnak reklámfelületet létrehozni az űrben

3 éve ezelőtt 657

Az orosz Avant Space startup olyan telepítést tesztelt, amely képes hirdetéseket futtatni az űrből. A cég azt ígéri, hogy a közeljövőben pályára állítja valakinek a logóját.


Egy ionmeghajtási rendszerrel és egy erős fényforrással felszerelt műholdcsoportot küldenek pályára. A műholdak sorakoznak, hogy a lézer összetudja hajtani a kívánt logót, szlogent vagy valami hasonlót. Ez az Avant Space fejlesztése.


Azonban Oroszországban van egy másik startup, amely azzal fenyeget, hogy az eget reklámnyújtássá válik. A cég 300 kis műholdat akar pályára állítani fényvisszaverő vitorlákkal felszerelve. Feltételezzük, hogy az ilyen tárgyak forognak, megváltoztatva a visszavert napfény mennyiségét. Ez különböző képeket fog alkotni.


StartPocket már gördült ki az árcédulát: a logó festett pályára kell adni legalább 200.000 dollárt. Azonban ez egy kicsit, ha számítasz egy személyre. "Az ezer nézőre jutó ár 10-15 dollár között változik. Ez az időjárási viszonyoktól is függ. A felhős novemberidőjárás Moszkvában, a költségek a lehető legalacsonyabb lesz."


Az orosz startupok azt ígérik, hogy az elkövetkező években begyújtják a reklámokat az égen. A szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy ennek az elképzelésnek a megvalósítása nem olyan egyszerű.


Az első probléma a következő: technikailag lehetséges- e? Vajon az emberek egyáltalán láthatják a földkörüli pályáról küldött szlogeneket? Daniel Batcheldor, a Floridai Technológiai Intézet űrtudományi tanszékének vezetője szerint szinte senki sem veszi észre az ilyen feliratokat. "Az ISS alacsony pályán van, ugyanazon a helyen, ahol a műholdak lesznek. Az ISS-t csak néhány percig lehet látni a Föld felszínéről, sőt, még akkor is, néhány hetente."


A második nehézség: a tudósok megakadályozzák az űrlámpák kavalkádját? A StartRocket alapítója azt állítja, hogy a műholdak csak a nagyobb városokban fognak ragyogni. Hivatalosan ez nem szabad zavarba hozni a csillagászok, akik megfigyelik csillagok kívül megacities. Ezen túlmenően, Sitnikov ígéri, hogy távolítsa el a műholdak időben, hogy ne lógjon át a bolygót, mint az űrszemét. Milyen közel vannak ezek a kijelentések a valósághoz? Nehéz megmondani.


Végül, meg kell engedélyt sugárzott ilyen kereskedelem. Világszerte a törvényhozók a tolakodó reklámokkal küzdenek - pop-upokkal, hosszú előtekercsekkel és így tovább. Hogyan fognak reagálni a közvetlenül a fejük felett lévő szlogenekre? Sőt, az Egyesült Államok már régóta betiltotta "reklám a világűrben, hogy lehet ismerni az ember a Föld felszínén." Azonban, Sarah Langston, egy adjunktus a University of Florida Aviation, megjegyzi, ha a reklám nem zavarja, vagy sérti a normákat, "jelenléte megengedett."


Az eredeti hírek a dob a tér reklám bontakozott ki egy egész vitát. Egyrészt azt írta, hogy ez érdekes. Képzeld el, hogy emeld fel a fejed, és nézd meg a kedvenc márkád nevét. Másrészt, kevesen fogják kedvelni, hogy a vállalatok az égen fognak minket szemnek hívni. És a hódítás az űr már régóta jár a romantika a feltárása távoli bolygók, és nem egy kereskedelmi megfordítása a magazinban.