Forradalmi újítást jelentett be Keszthelyi Erik, az egész biztosítási piacot átformálnák

2 hónap ezelőtt 14

Keszthelyi Erik a Portfolio közelgő Biztosítás 2024 konferenciáján is előadást tart, érdemes mielőbb regisztrálni a rendezvényre!

Forradalmi innováció a biztosítások területén

Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója előadásában felidézte: 2010 óta tulajdonosa a 2003 óta létező cégnek, azóta csúcsokat döntve 2019-ben a legnagyobb és legeredményesebb alkuszcéggé vált a Hungarikum, tavaly pedig már 22 milliárd forint feletti bevételt értek el. Megtalálták a nyerő csapatot, imádnak versenyezni, nem hisznek a szerencsében, csak a munkában. Ezer szakértővel és több mint kétszáz munkatárssal dolgoznak együtt,

mára alkuszbirodalommá váltak, az idei évre már 30 milliárdos bevételt terveznek.

Bevezető gondolatait követően egy „forradalmian új” biztosításközvetítő portál, a biztositasipiac.hu elindítását jelentette be Keszthelyi Erik. Céljuk az volt, hogy az oldalon és a hozzá tartozó applikáción keresztül az ügyfelek minden biztosítása egyszerűen nyomon követhető legyen a megkötéstől a szerződés zárásáig. Nemcsak a Hungarikumnál kötött biztosításokat találja meg az ügyfél az applikációban, hanem az úgynevezett örökítést követően minden egyéb biztosítási szerződését is.

Visszatérő probléma, hogy az ügyfelek megfeledkeznek a biztosítási évfordulójukról. Akik az applikáción és az ügyfélportálon keresztül kötnek biztosítást, azok felé vállalja a Hungarikum, hogy minden évben megversenyeztetik a biztosításukat, és hozzá szakmai ajánlást tesznek, kizárva az alulbiztosítottságot. Hétvégén is nyújtanak kárszolgáltatásokat, emellett stratégiai partnerükkel, az MBH Bankkal, illetve a biztosítókkal együttműködve bevezették az online díjfizetés lehetőségét is.

Több milliárd forintot fektettek az új fejlesztésbe, négy éven át mintegy kétszáz szakértő dolgozott rajta – ismertette az elnök-vezérigazgató, hozzátéve: Magyarország valaha volt legnagyobb marketing és média költségvetését szánják arra, hogy eljuttassák az innovációt az ország minden szegletébe. Az eseményen az is kiderült: a felületen megkötött minden biztosítás után 250 forinttal támogatják a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet. 

Forradalmi újítás egy konzervatív iparágban

Vinnai Balázs, az IVSZ-Digitális Vállalkozások Szövetségének elnöke nyitóelőadásában felhívta a figyelmet: tinédzserkorba léptek mára a digitális szolgáltatások, a világ népességének a 80%-a használ okostelefont. A Hungarikum Biztosítási Alkusz által elindított innováció forradalmi újítás egy olyan iparágban, amely a konzervativizmusra épül. Vinnai nem a big datában, hanem az élethelyzet-alapú és személyre szabott szolgáltatásokat lehetővé tevő „small datában” hisz. A biztosítás tulajdonképpen az ilyen élethelyzetekről szól.

Felmérések szerint az ügyfelek 70%-a szívesen venne igénybe adatalapú, személyre szabott szolgáltatást, a világ nagy biztosítóinak a 77%-a pedig azon dolgozik, hogy tisztán digitális biztosítási szolgáltatásokat hozzon létre, 2023-ban 200 milliárd dollárt fektettek ebbe. Érdekes dolgokat látni a világ különböző részein: Skandináviában az autós káresemények 82%-át digitálisan jelentik be, az USA-ban mobiltelefonnal készült fényképpel lehet azonnali ajánlatot kapni autóbiztosításra.

A ma népszerű AI úgy alakíthatja át az életünket, mint az internet megjelenése. Ma viszont még a mesterséges intelligencia nem elég intelligens, bár nagyon gyorsan olvas és gyorsan tanul mind hagyományos, mind programozási nyelveket, ami azt ígéri, hogy beszélgetni tudunk majd az eszközeinkkel. A Netflixnek 3,5 évre, a ChatGPT-nek mindössze 5 napra volt szüksége ahhoz, hogy eljére az egymillió felhasználót. Amara törvénye szerint azonban hajlamosak vagyunk túlértékelni az  innovációk azonnali, és alulértékelni a hosszú távú hatását. Furcsa kérdés az, elveszi-e az AI az emberek munkáját, a munka fogalmát ugyanis bár egzaktnak gondoljuk, nagyon nem az, rendkívül gyorsan változik.

Egy felmérés szerint az angol lakosság 70%-a szívesebben megy fogorvoshoz, mint bankfiókba. Hasonlóan van a társadalom a biztosításokkal is: az ügyintézés frusztrációt okoz számára.  Könnyen összehasonlítható, gördülékeny, a már átélt élethelyzetekhez alkalmazkodó szolgáltatást szeretnének. Az ügynöki típusú szolgáltatás mindig arról szólt, hogy ismerjük az ügyfeleinket, ezt kell kiegészíteni minél szélesebb körben elérhető technológiai szolgáltatásokkal. Vinnai Balázs szerint

a fizikai és a digitális jelenlét együtt tud igazán jó ügyfélélményt biztosítani. Nem a technológia, hanem a technológiai révén kihasználható üzleti képességek alakítják át az iparágat.

Keszthelyi Erik a Portfolio közelgő Biztosítás 2024 konferenciáján is előadást tart, érdemes mielőbb regisztrálni a rendezvényre!

Címlapkép forrása: Portfolio