Nagy Márton elégedett a lakásbiztosítási kampánnyal, mert már 270 ezren megmozdultak

4 hét ezelőtt 10

Célegyenesbe fordult a kormány által első alkalommal meghirdetett lakásbiztosítási kampány, amelynek keretében az ügyfelek térítésmentesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket.

Az eddig közel 270 ezer szerződést megmozgató, ezzel az előzetes becsléseket is felülmúló kampány keretében

átlagosan minden tizedik magyar család lakásbiztosítása korszerűbbé vált. A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart. (Március közepén ez a szám még az MNB adatai szerint 160 ezer volt – a szerk.)

A rendkívüli időszak eddigi eredményei mind a biztosítói piac élénkítését, mind a penetráció növelését tekintve felülmúlták az előzetes várakozásokat a minisztérium szerint. A Nemzetgazdasági Minisztérium céljainak megfelelően a biztosítók közti díj- és szolgáltatási verseny kiélezetté vált, a szereplők aktívak – a legtöbben kedvezményes ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat. Az általános szakmai vélekedés szerint a kampánnyal sikerült a háztartásokat is megmozgatni.

A kampányidőszak során jelentős mértékben nőtt a lakásbiztosítási penetráció, a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött szerződés átdolgozások pedig egyformán gyakoriak voltak. A teljesen új szerződéseknek, valamint a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött átdolgozásoknak köszönhetően közel 15 ezer milliárd forintnyi ingatlanvagyon kapott korszerű védelmet – közölték.

A kampányidőszak rámutatott, hogy a különböző értékesítési csatornák egyformán fontosak a kellően megalapozott döntéshozatalhoz: online az ügyfelek utazás, sorban állás és időbeli kötöttségek nélkül tekinthetik meg az ajánlatokat, kedvezményeket, szerződési feltételeket, míg a személyes ügyintézés nagyobb teret ad a testre szabott szakmai tanácsadásra.

„Míg március első heteiben a fogyasztók érezhetően megfontoltan vizsgálták a lehetőségeket, a kampány hajrája már egyértelműen a cselekvésről szól. Az utolsó napokban ennek a tendenciának a további erősödésére számítunk, a becslések szerint a teljes aktivitás megközelítheti a 350 ezret is. A kampány tapasztalatainak, eredményeinek kiértékelésében, valamint további javaslatok megfogalmazásában kérjük a szakmai szövetségek közreműködését. Abban a tekintetben is optimisták vagyunk, hogy a kampány eléri a hosszú távú célját, miszerint minél többen foglalkozzanak a biztosításukkal rendszeresen, és tudatosan a szolgáltatási tartalmat, a fedezettséget vizsgálják a díjak mellett” – mondta el Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

A lakásbiztosítással rendelkezők a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével tájékozódhatnak szerződéseik újrakötéséről. A lehetőség a lakáshitelekhez kapcsolódó, a társasházbiztosítások mellett megkötött, valamint a felmondás pillanatában nem díjrendezett lakásbiztosításokra is kiterjed. Utóbbi esetben az átszerződéshez az ügyfélnek a felmondási idő utolsó napjáig rendeznie kell a díjhátralékot. A szerződések – indoklási kötelezettség nélkül – írásban, legkésőbb április 2-án éjfélig beérkezett felmondó nyilatkozatban szüntethetők meg és köthetők újra.