Szenved az Apple Kínában, harmadával estek vissza az iPhone-eladások februárban

1 hónap ezelőtt 13

Az Apple kínai iPhone-eladásai jelentős, mintegy 33 százalékos csökkenést mutattak februárban az előző év azonos időszakához képest, ami aggodalmat keltett a vállalat legfontosabb nemzetközi piacán a termék iránti kereslet csökkenése kapcsán.

A hivatalos adatok alapján a külföldi márkák összesen csak 2,4 millió okostelefont szállítottak le a múlt hónapban Kínában, amelyet részben a holdújév későbbi időpontja is befolyásolt. Ezen belül az Apple dominál, mivel gyakorlatilag a cég az egyetlen jelentős külföldi szereplő ezen a piacon. Ez már a második egymást követő hónap, amikor csökkenést tapasztaltak, januárban ugyanis mintegy 5,5 millió darabot szállítottak ki, ami 39 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbihoz képest.

Az Apple árfolyama kevesebb mint 1 százalékot esett kedden, az év eleje óta pedig már mintegy 12 százalékos esést szenvedett el a papír.

Az Apple szeptember óta próbál megküzdeni a világ legnagyobb okostelefon-piacán való érvényesülésért legújabb generációs modelljeivel. A Huawei Technologies újbóli megjelenése mint versenytárs a prémium kategóriás telefonok területén, elvonja a piaci részesedést az Apple-től és lassítja az iPhone-eladásokat, ami ritka árengedményekre ösztönözte az amerikai céget januárban.

Nicole Peng, a Canalys elemzője szerint: "Az Apple kínai kiskereskedelmi csatornái még mindig a 2023 negyedik negyedévi szállításaikat feldolgozzák fel, ami magyarázatként szolgálhat az elmúlt hónapok visszaesésére".

A teljes kínai okostelefon-piac is közel harmadával zsugorodott februárban, ami azt sugallja, hogy a fogyasztók kevésbé hajlandóak kiadni pénzt luxuscikkekre. Elemzők továbbra is növekedést várnak az év során általánosságban véve, de további visszaesést várnak az iPhone-eladások terén.

Címlapkép forrása: Shutterstock